Plastové vodorovné značení je krásné!

betonová krajnice a asfaltový povrch s plastovým VDZ

Někdo si myslí, že myš silniční má nebezpečný život plný nástrah u silnic a nic krásného nevidí. Je pravda, že pohyb na silnici může být nebezpečný, ale to platí i pro ostatní zvířata i lidi. Já si nestěžuji. Silnice může být docela pěkná. Lidé si totiž rádi malují čáry a občas i nějaké obrázky namalované barvami na asfaltový nebo betonový povrch. Poslední léta i čáry namalované strojem, který za sebou zanechává pěkně zarovnané malé kopečky plastické bílé hmoty. Je to tak zvláštní a hrubě drsné, že to může silniční myš zašimrat na bříšku. Jen se podívejte, jak taková čára vypadá! Není to krásné!

A trochu odborných informací:

 Plastové vodorovné dopravní značení má ze všech technologií nejdelší životnost, která se blíží životnosti povrchu vozovky. Používá se na nových nebo nově rekonstruovaných silnicích, které by měly vydržet dlouhá léta v nezměněném stavu. Uvedená technologie používá pro dopravní značení termoplastickou hmotu bílé barvy. Materiál je tvořen akrylátovým pojivem, pigmenty a anorganickými látkami, oxidem titaničitým jako pigmentem a premixovou balotinou, která dává hmotě reflexní vlastnosti. Tento materiál se nanáší v horkém stavu (přes 200 °C) strojním zařízením na suchý a čistý povrch vozovky při teplotě povrchu od 5 do 45 °C a vzdušné vlhkosti do 75 procent. Vrstva je silná asi tři milimetry. Už po třech minutách po pokládce se po ní může jezdit.

Motorista pozná plastové vodorovné dopravní značení zpravidla podle toho, že jsou jeho čáry vytvářeny nikoli souvislou vrstvou materiálu, ale drobnějšími „kapkami“, které lehce vystupují z vodorovného povrchu vozovky a při nájezdu způsobují jemné drnčení. Aplikaci termoplastu ve tvaru kapek zajišťuje speciální stroj.

This entry was posted in Nezařazené and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *